Saturday, November 6, 2010

Malaysia Food Carnival

Hari ni saya sekeluarga dan Sham sekeluarga melawat Karnival Makanan Malaysia anjuran kerajaan Malaysia. Karnival ini diadakan di Claremont Showground, Perth. Karnival ni berlangsung selama tiga hari daripada semalam sehingga ahad.


Karnival ni diadakan di dalam dan luar dewan. Kat dalam dewan, di adakan pameran makanan manakala di luar adanya gerai2 menjual makanan. Karnival ini disertai oleh pihak kerajaan dan swasta.

Produk Agromas

Antara produk yg dipamerkan

Budak2 lebih2 mencuba
 
Kain dan tudung pun ada...
Banyak juga saya dan keluarga membeli tadi. Yang betul2 saya nak rasa bihun segera perasa tomyam keluaran agromas. Sampai dua pek besar saya beli tadi, tu pun pegawai tu tanya betul ke nak beli dua pek sbb mula2 dia tak bagi bimbang abis stok utk pameran. Mana tahu sedap, kang menyesal pulak sbb tak dijual di sini. Wife pula beli tudung. Tengahharinya, kami makan di gerai yg ada di luar. Saya beli sate, 3 cup, satu cup ada 4 cucuk + nasi impit dan harga satu cup = AUD6.00; dan nasi beriani + ayam tandoori = AUD12.00.

No comments: