Friday, November 5, 2010

Albany Trip day 4

Hari keempat (28 Oct 2010)
Hari ni merupakan hari terakhir xtvt merayau kami. Selepas check-out chalet, kami singgah di The Fudge Factory, kilang coklat juga cuma lebih kecil dari Margaret River Chocolate Factory.



Tengok org buat coklat ke jeling kat coklat?
Selepas melawat Fudge Factory, kami singgah di kedai cenderamata. Ada satu benda yg saya wajib beli, fridge magnet. Sepanjang lawatan ni, dah 5 jenis magnet saya kumpul bagi lima tempat berbeza. Kemudian kami menuju ke Busselton, ke utara Margaret River. Tujuan kami ke Busselton sbb kami ingin melawat Busselton Jetty yang sepanjang hampir 2km.

Kedai cenderamata dan maklumat

Sayangnya, jetty tersebut tengah dlm proses pembaikan. Kami hanya dibenarkan melawat kedai cenderamata dan pusat maklumat sahaja. Tension le pulak sbb di hujung jetty tu ada "underwater observatory center". Diberitahu, proses pembaikan ini akan siap Summer depan. Masalahnya summer tu bila?

Sayup mata memandang


Selepas melawat jetty ni, kami makan tengahhari di taman berdekatan. Dalam perjalanan balik, kami singgah di Rockingham Mosque. Kami sampai di rumah dalam pukul 6.00ptg.

Alhamdulillah semua selamat dan terima kasih kpd Syam sekeluarga dan Zali sekeluarga yg sudi menumpangkan kami sepanjang perjalanan tsbt. Tak lupa kpd syahrul sekeluarga yg sudi menumpangkan beberapa brg dlm keretanya.

No comments: