Friday, September 17, 2010

Askar dan Polis

Petang tadi, lepas beraya di rumah Abg Basheer, jiran saya, mat salleh muslim yg kawin dgn org melayu Pulau Christmas, saya sekeluarga pergi ke Lake Side Shopping Mall. Ke shopping mall tu sebab pertama, wife saya nak beli corelle (dia gila corelle, rasanya semua org pompuan suka corelle kot) dan kedua saya nak beli hadiah utk Danish@abang Long@Long sbb hampir puasa penuh. 5 hari je tinggal rasanya. Lepas dah beli hadiah tu, masa dok tunggu wife keluar dr kedai, dia tetiba bg tau, "abah, I want to be a soldier"...erk...tu mmg cita2 awal budak2 ke? sbb masa saya kecik pun saya nak jadi askar jugak..he..he...tapi saya dulu terpengaruh dengan abah saya yg mmg seorg askar...pastu saya jawab.."ok, then you need to talk to your atok, because he was a commando"..."commando tu apa?"...saya jawab "special forces"...entah le dia paham ke tak...Pastu alih2 si adik, Danial@baby pulak bagi tau "bi nok jadi polis"...pulak dah...rasanya askar dan polis mmg cita2 budak-budak kot...

Anyway, gambar di bawah ni diambil ketika pergi ke Burswood Park, Perth

Bakal askar dan polis beraksi depan kamera

Suka tengok langit yg jernih tu...kat Malaysia, susah nak jumpa langit tanpa awan...

No comments: