Sunday, March 30, 2014

Trip Kilat

Ke mana kami cuti sekolah baru-baru ni....

Langkawi!!!

Trip kilat! Kenapa?

Langkawi tak termasuk dalam perancangan kami...

Rabu lepas, kami ke Kedah, melawat adik saya di Pendang....

Pagi khamis, saya tanya adik ipar, apa yang best kat Kedah?

Tup-tup dia cakap, jom ke Langkawi?

Saya tanya, balik hari?

Iye, jawab adik ipar saya...

Apa lagi, dalam pkl 9 pagi, kami bertolak ke Kuala Kedah...sampai dalam pukul 10 lebih...

Tiket feri pukul 10.55 dah habis, dapat tiket pukul 12.00...

Bimbang kereta sewa habis di Langkawi, kami book kereta di Kuala Kedah lagi, dengan harapan, sampai di Langkawi, terus dapat kereta. Kami sewa avanza, sesuai untuk 5 dewasa dan 5 kanak-kanak...mudah nak bergerak drp sewa 2 kereta.

Dekat pukul 2 lebih, sampai di Langkawi....terus saya ke kaunter tiket feri, beli tiket balik ke Kuala Kedah pukul 7.00. Nasib baik ada. Bimbang juga kot-kot habis.

Kereta sewa? Dekat 3.30 baru sampai...hampeh...nasihat saya lebih baik ambil di Langkawi daripada di Kuala Kedah...

Dapat kereta, terus ke masjid, sembahyang....dalam 4.30 settle semua...

Destinasi pertama, Idaman suri...saya tengok-tengok je...wife yg beli barang...

Pukul 5.00 lebih kami ke HIG....kat sini, beli coklat je...

5.30 terus bertolak ke dataran Lang, nak ambil gambar...

6.00 ptg, adik ipar hantar kami ke jeti, dia pergi hantar kereta.

7.00 ptg, bertolak balik ke Kuala Kedah.

Sampai-sampai di Kuala Kedah dalam 9.00 mlm, adik ajak makan di Restoran Terapung (lupa dah nama betul dia)...dia dah siap order ikan bakar...

Pukul 11.00 mlm, sampai rumah...semua terus tergolek...letih punya pasal...

Jumaat pagi, kami bertolak balik ke Kelantan...

Letih tapi happy...


Terkilan, ma tak ada...



2 comments:

marinahunny said...

Kdg2 unplanned trip tu yg best. Kalu rancang awal2 adakalanya x menjadi

nazli said...

Betul tu, ada kalanya, yang tak dirancang tu yang best...