Friday, September 23, 2011

Spring 2011: 4

Hari ni ambil Long dengan berjalan kaki...ngah ikut sekali...

Lama dah tak berjalan ke sekolah...bukan jauh pun dekat je...

Sampai di sekolah, seperti biasa, saya akan membelek-belek bunga sambil mengambil gambar...

Tiba-tiba ada Mat Saleh yang tegur...

Dia cakap, selalu nampak saya ambil gambar...

Untuk pengetahuan, selama hampir dua tahun, saya rasa hanya saya seorang sahaja yang dok bawa kamera besar gajah, tergantung kat leher...

Dia bagi tahu masalah guna kamera "compact" dalam dewan sekolah. Gambar selalu gelap...

Lepas tu dia cakap, dia macam nak beli kamera besar macam saya, tapi dia minat nikon...cumanya sekarang ni dia tengah cuba "justify" kenapa dia perlu beli kamera besar macam saya sebab harga dia mahal...

Lepas tu, kami sembang macam-macam pasal kamera dan lens...Kami berborak sehingga la loceng sekolah berbunyi...tanda sesi persekolahan dah tamat...

Orang sini panggil "bottle brush"...debunga dia bahaya untuk orang alergi dan resdung....buktinya, hari ni  pipi saya bengkak dan gigi rasa sakit sedikit...


No comments: